Drama v Alpách, část 1

V ranních hodinách přijíždíme do Vaduzu, hlavního města ministátu Lichtenštejnska. Zde nás čeká menší procházka na hlavní ulici. Je tu ještě klid. Chodí tu jen lidé, kteří míří do práce. A navíc prší. Hlavní ulicí se dostáváme až ke kostelíku. A pak se zase vracíme zpátky kolem radnice. Poté se vracíme zpět do autobusu a jedeme dál do Švýcarska.

Jedeme přes Alpy. Po hodině se zastavujeme u průsmyku Viamala, kde si necháváme 30 minut ba focení a přístup k malému vodopádu. Cesta je po schodech. Ale výhled na vodopádu a na potůček, který je krásně modrý. Po malé vycházce je zase čas jít zpět. Ty schody jsou nekonečné. Poté se naloďujeme opět do autobusu a přejíždíme dál Alpy.

Zastavujeme se u Pian San Giacomo, kde je překrásný výhled do krajiny a na Alpy. A stále prší.
 Všichni jsme během přejezdu usnuli. Probudili jsme se až za plotem čokoládovny u Lugana. Pro naši smůlu měli expozice zavřené. A tak jsme navštívili jen malou prodejnu. Nejvíc nás zaskočilo to teplo. Ze studených Alp, kde byla zima a pršelo bylo najednou možná 30 stupňů. A tak jsme se převlékali do kraťasů a krátkých triček.

V Luganu jsme si mohli projít třídu kolem Luganského jezera. Jezero je tak fotogenické. Že než jsme došly, kam jsme měly namířeno uběhla mezitím hodina.
Na malé pláži jsem si zula sandále, a že půjdu zkusit zdejší vodu. Voda celkem ušla. Jen když jsem si sušila mokré nohy. Přihnaly se k nám labutě. A moje boty se jim nejspíš tak zalíbily, že na nich dlouho stály. Pak trochu udělaly víc kroků, a tak jsem vzala někde u stromu větev a přitáhla si boty k sobě. Po této zkušenosti jsme si řekly, že si na labutě budeme dávat větší pozor.
V Luganu jsme si daly i první zmrzlinu a byla výborná. 2 hodiny utekly jako nic a už jsme jeli dál.
 Hned jak jsme překročili italské hranice, jsme se všichni těšili na pokoj a k vodě. Maličkou uličkou jsme se protlačili až k našemu ubytování. Rozdali jsme si klíče a ubytovali se. Naše ubytování bylo hned u jezera. Celý večer nám dělal společnost papoušek, který nám seděl na rukách a zobal nám nehty. Byly jsme tak unavené, že jsme rychle usly.