Vánoční trhy v Drážďanech

Každý rok navštěvuji o vánočních svátcích vánoční trhy. Tento rok to vyhrály Drážďany. Myslím, že když se řekne Drážďany, tak se skoro každému vybaví nákupy. Ale ty mě nějak nenadchly, ale k tomu se dostanu. 

TIP PRO VÁS: Celý den jsem používala aplikaci CityMaps2Go, která mě vždy navedla tam, kam jsem chtěla. V aplikaci si stáhneme město, které navštívíte a pak můžete používat mapku bez připojení k wifi. Můžete si také na mapce označit místa, která chcete navštívit.
Abyste pochopili místní budovy, musíte něco vědět i o historii města. Město bylo vybombardováno v roce 1945, a zemřelo tehdy přes 25 tisíc lidí, město doslova lehlo popelem. Po válce se začalo znovu stavět centrum města. Většina významných budov, o kterých si myslíte, že jsou staré, jsou staré 70 let, např. Zwinger. Kostel Panny Marie byl ponechán na svém místě jako památník všeho. Na počátku 21. století přišla velká voda, a tak práce začala od znova.
Všimněte si tedy, že historické budovy jsou pouze v centru přibližně 1 km dlouhé a okolo jsou moderní stavby.
Co tedy v Drážďanech navštívit? Určitě symbol celého města Frauenkirche. Nádherný kostel s úžasnou výzdobou, který byl však postaven ve 20. století.
Dále Rezidenční zámek a Albertinum.
Nesmíte zapomenout ani na Zwinger. Zámek mě velmi okouzlil. Jeho zahrady mi připomínaly Versailles kde jsem byla v roce 2014. I když jeho zahrady jsou daleko větší. Zwinger má také co nabídnout. Stavbu navrhl architekt Matthäus Daniel Pöppelmann v barokním stylu.
Drážďany nabízejí několik vánočních trhů od středověkých až po jaké známy my. Trhy najdete na Striezelmarkt, Altmarkt v centru města (zde je asi nejvíce lidí). Dále najdete trhy i na Prager Strasse, na náměstí Neumarkt před kostelem Frauenkirche, nebo na hlavní ulici drážďanského Nového města Neustädter Markt.
My jsme se nakonec rozhodly zaskočit i do Primarku, který hlavně ve vánočním čase moc nedoporučuji. Všude je tolik lidí, a za hodinu ho vážně neprojdete.
Jaké vánoční trhy jste letos navštívili vy?

Okomentovat

Můj instagram

Copyright © I am Suzi. Made with by OddThemes